<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://handmadebylisbeth.dk/wordpress

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Handmade by Lisbeth: Regnfuld søndag er det samme som kreativ søndag

søndag den 16. juni 2013

Regnfuld søndag er det samme som kreativ søndag


Sådan her har udsigten fra mit stuevindue set ud det meste af dagen, det indbyder jo direkte til indendørs sysler og mest af alt strik, sådan gik tingene så ikke helt. 
Jeg startede på Myrtle for en uge siden. Det er en fin cardigan med hulmønster og jeg fortrækker at rapporterne er rammet ind, så desværre så den således ud i morges og jeg har det med at blive en anelse hysterisk over alle de snore. 

Jeg har jo egentlig nogle maskemarkører men desværre ikke nok.

 
Og oveni er de jo også meget forskellige, både i størrelsen og materiale. Og når man som mig er en anelse perfektionist, så vil man jo helst have at de skal passe sammen. Både med hinanden og med strikketøjet. 
Det er der jo heldigvis råd for. Der var nemlig købt ind, så jeg kunne lave mine egne. 


Jeg har brugt følgende materialer.


Jeg startede med at lave en løkke som lukkes med en wireklemme. Jeg målte størrelse på løkken med min ynglings markør som skabelon. Så vidste jeg den ville blive helt perfekt. :-)
 

Herefter kommer der en perle på og der lukkes med endnu en wireklemme. Det er vigtigt at man lukker klemmen så tæt på perlen som muligt. Det er nemlig rigtig irriterende hvis perlen kan bevæge sig for meget.




Herefter klippes den overskydende fiskesnøre af, med en tilpas afstand til klemmen. Hvis det er for langt fra, hænger snøren i strikketøjet og hvis det er for tæt på risikere man at klemmen går op. Ingen af delene er særlig sjovt,  har jeg erfaret på den hårde måde.

Hvis man er tålmodig nok, så kan man få sådan en fin bunke.

 

Og det betyder at mit strikketøj nu ser sådan her ud. Det er da luksus!!!!


 Desværre er perfektionisten løbet ind i et andet problem. Farven passer jo ikke til det grønne garn jeg strikke min Billowing i. Så nu må jeg på jagt efter perler i andre farver, så perfektionisten kan blive helt tilfreds.
 


Etiketter: , , ,

2 kommentarer:

Klokken 16. juni 2013 kl. 23.46 , Blogger Ulla Røjkjær sagde ...

Hvor er de skønne dine maskemarkører og lidt nørdet/perfektionistisk har man jo lov at være ;0)

 
Klokken 17. juni 2013 kl. 07.23 , Blogger Unknown sagde ...

Mange tak Ulla... :-) og ja, ser nørderi som noget klart positivt ;-)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start